woensdag 23 april 2014

South Bay omslagdoek...

Helemaal trots en blij ben ik met mij 1e omslagdoek. Het is het patroon South Bay en is te vinden op o.a. Raverly.
Ik zal er zeker nog meerdere maken. Heerlijk voor op de wat koudere dagen en avonden op de camping.



Hier is het patroon:


Voor de 1e paar toeren zal ik de omschrijving erbij zetten.

Zet op met: 7 lossen, stokje in de 1e lossen,3 lossen, stokje in de 1e lossen.

1e toer: 3 lossen op het 1e stokje van de vorige toer, 7 stokjes tussen de stokjes van de vorige toer, 1 stokje op het middelste stokje van de vorige toer, 7 stokjes tussen de stokjes van de vorige toer, 1 stokje op het middelste stokje vorige toer.

2e toer: 6 lossen, stokje in het laatste stokje vorige toer, lossen, stokjes op 4, 5 en 6e stokje vorige toer, lossen, stokje, 3 lossen, stokje, lossen, stokjes op 4, 5 en 6e stokje vorige toer etc.

Haak de toeren zo om en om door tot je de omslagdoek zelf lang genoeg vindt.
Ik heb 6 bollen Royal van 100 gram gebruikt en heb een mooie ruime omslagdoek.

Als rand heb ik het volgende gehaakt:

In de 1e en 2e stokje van de vorige toer (boogje van 7 stokjes) vaste, stokje(3), 2 stokjes(4), stokje(5), 2 vaste (6 en 7) met losse naar volgende boogje.

Veel plezier met het haken van de South Bay....

Liefs, Annette

Geen opmerkingen:

Een reactie posten